Levering de volgende dag (maandag t/m zaterdag)
Ruilen/ Retourneren binnen 14 dagen na ontvangst laatste artikel
Kwaliteit - Classy Lingerie
Snel geld retour - binnen 1 werkdag na ontvangst
10 Redenen om niet de 'goedkoopste lingerie' te kopen

Anna - 25 / Apr / 2020

10 Redenen om niet de 'goedkoopste lingerie' te kopen

Lingerie vergelijkingen goedkoopste - normale prijs

10 Redenen om niet de goedkoopste lingerie te kopen

Je ziet het vaker online. Bij het intikken van een bepaald soort lingerie in de browser, bijvoorbeeld 'body', 'babydoll', 'korset', 'string', 'kousen', verschijnen afbeeldingen van lingerie met prijzen voor nog geen tientje.
Vaker zelfs inclusief verzendkosten.
We vroegen ons af hoe het dan met de kwaliteit, de verzendtijd en diverse andere zaken zat van de goedkoopste lingerie en namen de proef op de som.
We bestelden bij willekeurige goedkope aanbieders buiten Europa. We waren op zoek naar lingerie die leek op die van ons, om daarmee een goed oordeel te kunnen vellen op diverse punten.


We hebben uiteindelijk beoordeeld de volgende artikelen:
De afbeeldingen zijn onze eigen afbeeldingen. Ze komen niet voor op de betreffende sites.
Als men op de afbeelding klikt is het product te zien dat erop lijkt en bij Anna van Rode verkrijgbaar is

zwart kanten gesloten kimono   Donkerrode kimono van satijn   zwart kanten body 

  1. Zwart kanten kimono
  2. Donkerrode satijnen kimono
  3. Zwart kanten body

    Zwart kanten jurkje - niet mogelijk. De pasvorm was te klein, zelfs bij maat 34 voldeed de maat S niet


Allen met een prijs tussen de €7,= en €15,=

De lingerie werd besteld online

Ons viel op dat je een mooie afbeelding zag met daarbij genoemd de prijs. 
Een goede omschrijving ontbrak. 
Men moest het als koper van een betreffend product vooral hebben van de afbeelding die getoond werd en van de reviews van andere kopers die dit product al eens hadden besteld. 
Kopers die overigens vrijwel allen zeer positief leken.

Vaker kregen we tijdens de bestelprocedure de tekst dat niet geruild of geretourneerd kon worden.
Oké de prijs was ook erg laag. Begrijpelijk dat een bedrijf voor dat bedrag niet ook nog de kosten voor een retour gaat betalen. 
Daarnaast zouden wij ook geen zin hebben om zelf de retour kosten te betalen, daar het immers buiten Europa lag. Een vrije dure aangelegenheid leverde een kleine rekensom op.

De maten bestelden we in de maten van het model dat ging passen. De maattabel gaf keurig aan voor welke maat je diende te kiezen. Een eerlijke maattabel overigens
Ook heel fijn dat er niet enkel 'one size' of 'one size plus' verkrijgbaar was, maar ook maten S, M, L, XL en 2XL die te vergelijken waren met Europese kledingmaten. 

Tijdens het vullen van een winkelwagentje werd korting beloofd. De korting haperde soms ook wel eens. 
Gratis verzending niet altijd mogelijk tenzij je voor een bepaald bedrag kocht. Ook dat bedrag was vrij laag, met nog net onder de €40,=.

We wilden veilig betalen. Het liefst via PayPal. De diverse sites gaven aan dat dit mogelijk was.
Helaas bleek bij een enkele site dat dit ondanks aankondiging, om de een of andere reden juist niet mogelijk was. Tijdelijk of permanent is ons niet duidelijk
Access denied kregen we op die bewuste dag bij die site, als melding zodra we de PayPal betaalknop aanklikten.
Omdat het om lage bedragen ging stemden we uiteindelijk met de Ideal betaling in.

Een factuur werd niet verstuurd en is ook nooit ontvangen. Wel een orderbevestiging. We zagen waar ons pakket zich op dat moment bevond. Er werd aangegeven: 'in het magazijn.  Dat wekte vertrouwen op. Op zijn minst wisten we dat men ermee bezig was en dat het zou worden verzonden. Met welke maatschappij was niet duidelijk.

Na 1-2 weken kwamen onze bestellingen binnen, Naar verwachting vrij snel.
We hadden gerekend op 2-3 weken. PostNL leverde het uiteindelijk bij ons af.  Diverse landen hebben onder elkaar afspraken gemaakt om dit leveren in eigen land, voor mekaar te doen.
De kosten die er bovenop kwamen lagen op zo'n 33.5-50% van het orderbedrag.
Nog altijd viel dit qua totale prijs mee.

Zekerheidshalve in de tussentijd ook maar op internet de klachtenkompas bezocht over de sites.
Sommigen werden vrij goed gespaard. Een enkele  kreeg zeer veel klachten.
De meeste klachten betroffen
de klantenservice,
het retourneren, dat in eerste instantie wel mogelijk was maar waar plots niemand meer bereikbaar was, het terugkrijgen van het geld.
De lange wachttijd om het geld terug te krijgen en
de botte manier waarop men soms aangesproken of behandeld werd.
Telefonisch contact dat niet mogelijk was, mailcontact overigens ook niet
De extra kosten die er bovenop kwamen omdat de artikelen Europa ingevoerd worden.
De kwaliteit was ook een veel gehoorde klacht.

Onze bestellingen kwamen binnen in een stevig verpakte plastic zak. Kleingevouwen, luchtdicht en veel plastic erom heen.
Hoe zou het uitzien? Alles werd uitgepakt en aan een model met de juiste lichaamsvormen gevraagd, of ze wilde passen 

Beoordeling Goedkoopste Lingerie

1. De kanten kimono (€11,=) viel daarentegen reuze mee. 
    Kant voelde niet als kwaliteit. Wat log en ook deze zat een beetje raar aan de voorkant. 
    De pasvorm was voor de rest, op de voorkant na, oké, mits je tenger gebouwd was en
    niet veel borsten had. De lengte viel ook reuze mee. Niet geschikt voor langere vrouwen. 
    De ceintuur voelde niet als zacht satijn, maar eerder een beetje stug.

 

2. Van alle ontvangen artikelen was de grootste tegenvaller de donkerrode kimono van satijn (€13,=). 
    Bijna het duurste artikel. Daarbij hadden we dit juist niet verwacht.
    De donkerrode kimono viel niet soepel, eerder alsof de stof een stijfsel behandeling had ondergaan. 
    De stof voelde daarnaast niet zacht aan. Eerder ruw
    Tijdens het fotograferen was dit te zien indien men erop lette.

3. De zwart kanten body was daarna het artikel dat tegenviel (€7,=).
    Bijna het goedkoopste artikel overigens.
    Je mag dan niet veel verwachten, vinden wij. Maar toch. Op het eerste gezicht leek hij mooi.
    Ons model trok hem daarop aan om te laten zien.
    Alhoewel ze de goede maten had zat de body voor geen kant.
    We hebben de foto bijgewerkt. Ten goede voor haarzelf omdat anders bij haar kruisje van alles 
    zichtbaar zou zijn.
    Het paste gewoon niet. 
    Sloot niet aan de huid, paste niet bij haar lichaamslengte. Ze leek met haar 1.74m te lang.  
    Eerder gemaakt voor kleinere vrouwen met weinig borsten en wat meer buik.
    Of kleine vrouwen die breed waren. 
    De stof voelde niet lekker zacht. Het kant leek stug.
    De naden waren niet goed genaaid. Voor wie handig is met naald en garen geen probleem.
    Draadjes zaten her en der niet afgewerkt aan de body.  Geen aanwinst om aan je lief te showen.
    Met alle respect.

4. Het zwart kanten jurkje (€9,=)
    Zag op het eerste gezicht leuk uit. Bij het aantrekken viel direct op dat je hiervoor zeer smal moet
    zijn.   
    Het lukte iemand met kledingmaat 34 niet en ook niet ons model met maat je 36 om dit kanten jurkje      aan te trekken.
    Dit begon bij de opening waar het hoofd doorheen zou moeten passen. Te smal.
    Je diende zeer smalle armen te hebben om door de mouwtjes te kunnen.

Samenvattend de redenen om niet de goedkoopste lingerie te kopen

  1. Slechte stoffen die ruw en stug aanvoelen.
  2. Pasvorm alleen voor vrouwen met een bepaalde lichaamsbouw.
    Belangrijk dat je hierbij kijkt naar afbeeldingen van echte klanten die productfoto plaatsen.
    Zo ziet men direct hoe product echt uitziet
  3. Afbeeldingen worden mooier gespiegeld dan de werkelijkheid
  4. Prijs is niet altijd definitief.
    Door het invoeren kunnen er kosten bovenop komen die variëren van 33,5%-50% afhankelijk van het orderbedrag. Tot €22,= kun je in Nederland gratis invoeren. Soms krijg je als klant ook vervoerskosten die berekend worden
  5. Retourneren of ruilen is moeilijk of zelfs onmogelijk.
    Indien je wel kunt retourneren is het de vraag of je dit wilt maar ook naar welk adres je het moet retourneren. Contact gegevens staan vaak niet erbij.
    De verzendkosten zijn vrij hoog, zeker als de verzender dit niet voor eigen rekening neemt.
  6. Klantenservice niet naar tevredenheid indien je vragen hebt.
    Botte afhandeling, helemaal geen afhandeling of afhandeling na te lange tijd. Niet in je eigen taal.
  7. Geen snelle verzending. In een land waar mensen gewend zijn om snel hun bestelling binnen te krijgen, kan dit wachten frustrerend zijn. Tijdens Corona mogelijk extra lange wachttijd. Er zijn kopers die het snel ontvangen, maar ook waarbij een order in 2en is gesplitst en de andere helft nooit meer wordt ontvangen of heel laat.
  8. Betaalmogelijkheden niet zoals gewenst.
    PayPal en Creditcard betalingen soms niet mogelijk.
    Onprettig als je bijvoorbeeld niet je bestelling ontvangt en je geld terug wilt hebben
    Via Ideal ben je dan je geld kwijt. PayPal en Creditcard betalen terug.
    Soms was er enkel creditcard betaling mogelijk. As je geen creditcard hebt voelt dat onprettig.
  9. Geen goede omschrijving bij artikel.
    Soms zelfs helemaal geen omschrijving.
  10. Indien een product niet past, niet bevalt wat bij 25-50% van de lingerie aankopen voorkomt voelt dat heel wrang. Dat geld is gewoon weg gegooid.

Ondanks bovenstaande kunnen we ons voorstellen dat bepaalde lingerie gekocht wordt en men de kwaliteit niet belangrijk vindt. Ieder is vrij hierin

Anna van Rode 9,1 / 10 - 401 Reviews @ Kiyoh